onsdag 6 juli 2011

Vilket Vackert Väder!

Solen skiner idag...så gjorde den även igår. För oss betyder det sol och bad. Vi åker gärna till stranden och i år har vi också en liten uppblåsbar pool i trädgården.
Detta innebär att båda barnen har sina pumpar av ganska långa stunder. Faktiskt, till min förvåning har båda haft bra värden. Det brukar annars skjuta i höjden, trots aktivitet. Tror vi har lärt oss att ge lite mer insulin, eller en extra dos innan pumpen tas av.

Som en fortsättning på förberedelserna inför Sports Camp, ringde jag idag till ledaren för Elias grupp. Han var mycket lugn och tyckte att jag skulle ringa igen nästa vecka när han gjort grupperna. Jovisst, tyckte jag ,men då är han ju redan där...
Men jag får väl tygla mig och avvakta. Jag tror Elias största bekymmer att byta infusionsset och det kan han få hjälp med på campens vårdcentral.
Funderar på att mejla en "lathund" med tips och råd till ledarna, likt det infoblad jag har lämnat till skolan. Men det är kanske "overkill"?
Får sova på saken och se hur jag gör;)

Inga kommentarer: