lördag 9 juli 2011

I morgon bär det av!

I morgon bär det av!
Väskorna är packade med sovsaker, necessär, träningskläder, skor och handdukar och inte minst alla diabetessaker. Två blodsockermätare, insulin till både pump och pennor, stickor, nålar, batteri, sprutor och infusionsset, dextrosol och energidryck. Det blir en del av det...

Mina funderingar när allt var nedpackat var, undrar hur mycket av detta som kommer med hem igen? (när inte mamma är med...) Inte så att han inte vet vad som är hans, mer att var finns alla saker efter en vecka?

Elias själv är väldigt lugn inför resan, jag med eftersom jag inser att det inte är mycket som jag kan påverka nu. Vi har idag sänkt basaldoserna, eftersom han redan ligger lite lågt. Ofta har han vaknat under 3.0 mmol den senaste veckan. Dessutom kommer de ju att vara oerhört aktiva under dessa dagar som ligger framför oss. Min största oro är att han får en stor känning eller hamnar i koma under natten. Dagtid tror jag att han själv känner det komma och dessutom kommer han antagligen att ha pumpen av under aktiviteterna. Vi var överens om att sprutor hade varit att föredra just nu. Problemet kan bli just nattetid, som en biverkning av dagens fysiska aktiviteter kan blodsockret sjunka. Därför är det viktigt att han inte lägger sig på för låga värde eller har ätit dåligt på kvällen.

Ja, det kommer att bli en utmaning och jag tycker det ska bli skönt när det över och han är hemma igen:)
Men usch, vad "hönsig" jag är!

Inga kommentarer: