måndag 18 juli 2011

Fighter of the week

Då är han äntligen hemma och mor kan sova gott om nätterna igen.
I lördagseftermiddag var vi i Norrköping och hämtade hem honom.
Han mötte oss med en tröja med texten "fighter of the week" på ryggen, det var en utmärkelse han fått efter sin vecka på campen. Verkligen häftigt och välförtjänt, jag brukar säga att jag har en riddare och en viking. Vilket Albin påminde mig om häromdagen när jag sa till Elias att han var en riktig viking.
- Nej, det är jag som är din viking och Elias din riddare! :)
En "fighter" är väl något mitt emellan de båda, men känns avgörande om du vill uppfylla dina drömmar.

StadiumSportsCamp
Wow, vilket arrangemang, så stort! Det var en mycket trevlig avslutning där deltagande barn stod för underhållningen. Det var en fantastiskt stämning och jag var glad långt in i själ och hjärta att mitt barn fått vara med om detta.

Jag tror att det tagit lite tid innan det landat hos Elias, men han verkar supernöjd och vill åka tillbaka nästa år igen. (det är väl ett bra betyg) Även om jag hade mina tvivel när det var som jobbigast är jag nu helt övertygad om att det var rätt att låta honom åka.

Nu är det förstås väldigt skönt att ha familjen samlad igen.
Vi hade väl varit hemma ca en halvtimme igår när kusinen kommer förbi med sin moppe för ta Elias med på en premiärtur. Kusinen har nämligen klarat körkortet medan Elias varit borta...så nu fick mor något nytt att oroa sig för.
Det är väl mödrarnas lott i livet det här med att oroa sig hela tiden...;)

Inga kommentarer: