tisdag 5 augusti 2008

Pannkakor

Mina pojkar älskar pannkakor, speciellt Albin. Jag har hittat på ett recept som fungerar bra för dem båda. Sockret är utbytt mot flytande sötningsmedel och hälften av vetemjölet är vanligt(special) och hälften är siktat dinkelmjöl plus någon deciliter pofiber. Med fiber så slipper de äta morötter eller andra grönsaker till, vilket ju inte är så gott till plättar eller pannkakor. Såklart fick de plätttar idag innan de skulle ge sig iväg på campingliv, jag har gjort några extra så att de kan ha till lunch imorgon oxå;)

Ja, det känns konstigt och tomt när de nu är iväg, speciellt eftersom vi varit så nära varandra sen Albin blev sjuk. Men jag tror det är nyttigt för honom att känna att han klarar av det här själv (ja, för mamma med!). Han har blivit lite mer ängslig på sista tiden, vill inte göra något utan att någon av oss vuxna är med. Och det är inte likt honom.

Så nu ska vi försöka njuta av ett tyst och lugnt hus utan bråk, fula ord och slagsmål:D

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
undrar... tillsätter du flytande sötningsmedel i pannkakssmed eller smör du det direkt på pannkakor?
Vill gjora pannkakor idag... skulle upskatta om du svarar ;)

Anonym sa...

Hej!
ledsen att jag inte svarat dig...Har inte varit här på länge, men tänkte ta tag i det igen. Om du fortfarande undrar. Vi strör aldrig socker på pannkakorna, det funkar bra med sötningsmedel i smeten, antingen flytande eller strö.

/Camilla