tisdag 26 augusti 2008

Hoppsan så mycket fritid jag fick nu då!

Hoppsan, så mycket fritid jag fick nu då! Albin är själv i förskolan nästan hela dagarna, jag kommer dit till lunch bara. Det känns lite som en frihet, speciellt eftersom det funkar så bra med allt!
Jag får väl ta itu med mina studier igen...det är alltid så tungt innan man kommer igång igen, börjar egentligen på måndag men då är vi i Turkiet. Det ska bli riktigt härligt! Vår semester i sommras blev ju som den blev. Så visst har jag att göra, det krävs en del planering för att resa med två diabetiker.
Förra veckan dividerade vi fram och tillbaka om vi skulle vaccinera oss eller inte. Just Turkiet står ju med som ett riskland för hepatit A, vi valde till slut att inte göra det men man tänker ju mest på barnen så att inte de drabbas. Vi kom fram till att ungefär hälften av de som åker till Turkiet vaccinerar sig, hälften gör det inte. Jag hör sökt informatiom om just diabetiker, men hittar inga särskilda rekommendationer. Är det någon som vet så berätta gärna!
Idag ska jag kolla igenom reseapoteket och gå igenom alla diabetes attiraljer så att vi har så det räcker, en eller två vändor till apoteket lär det ju bli.
Tidigare när vi rest har vi alltid packat flera uppsättningar i olika väskor så minskar vi risken att stå utan om någon väska skulle komma bort. Så gör vi såklart även denna gång! Det är ett bra tips vid all packning att man blandar eller ialla fall lägger en extra uppsättning i någon annan väska ifall oturen är framme.

Inga kommentarer: