tisdag 12 augusti 2008

"Jag hatar det!"

Elias har just kommit hem efter andra dagen på fotbollskolan. Idag mår han mycket bättre och har haft klart godkända värden! Han hade haft pumpen på sig under störrre delen av förmiddagen för att sedan vara utan, duktigt av honom att själv ta ansvar så att det fungerar:)
Fick för ovanlighetens skull höra honom klaga över att det var jobbigt att ta blodsocker. Han hade glömt mäta innan mellis, när han sen kom på det fick han springa ifrån; "Jag hatar det!", sa han. Det kan jag verkligen förstå, men vi vet båda att det bara är så det är och inget vi kan göra åt det. Men ibland måste man bara få beklaga sig!

Jag sitter och samlar mig inför mötet med förskole och frittdspersonal på Albins skola på torsdag morgon. Har tagit fram lite material för dem att läsa. Hittade samtidigt infolappar som jag skrev till Elias, får väl knopa ihop något likande som passar Albin. Och tanken slog mig att jag kanske skulle göra infolappar till skolan med hans foto på...Det kan kanske vara ett bra sätt att få all personal att veta vem han är. Samtidigt känns det ju jobbigt, jag tror jag frågar dem vad de tycker...Det skulle kunna vara en extra trygghet.

Inga kommentarer: