torsdag 7 augusti 2008

Fiskelycka!

Ja, såklart har allt gått bra när barnen varit iväg. Det har gett mig lite distans och tid att tänka. Jag har faktiskt varit relativt lugn och det känns väldigt bra att kunna koppla bort lite grann.



Pojkarnas värden har varit hur bra som helst. Ute i friska luften mår alla bra!

Efter det har dagarna bara rullat på. Just nu är det mycket papper att fylla i till försäkringskassa och försäkringsbolag. Uträkningar och intyg hit och dit. En massa extra jobb eftersom jag inte varit i försäkringskassan system på de här 3,5 åren som jag studerat.
När jag ringde till försäkringskassan härom dagen hamnade jag på plats 183 i kön! Man blir så trött...Varför måste det vara så när det är statligt?
Efter det ringde jag till vårt försäkringsbolag där jag kom fram direkt. Fick svar på mina frågor och blanketten låg i brevlådan dagen efter! Inte konstigt at folk försäkrar sig mot både det ena och det andra.
Nej, nu ska jag återgå till att skriva ner hur mycket extra arbete vården av Albins diabetes kräver.

Inga kommentarer: