lördag 19 juli 2008

Första dagen utan sjukhusbesök...

Idag har varit första dagen utan sjukhusbesök sedan Albin insjuknade. Måste säga att det har kännts riktigt bra. Han var lite kinkig runt lunch, då han låg väldigt högt(runt 20mmol). Lunchen intogs på restaurang och jag måste säga att jag var skeptisk mot att det skulle påverka värdet i positiv riktning trots att jag beställde råa morotsstavar, som gullungen faktiskt glatt knaprade i sig. Resten av dagen har flutit på bra med exemplariska värden hela vägen. Men så har han oxå fått leka med sin bästa kompis Herman. Denne var något skeptisk när de träffades igår och hade bombarderat sina stackars föräldrar med frågor och berättat om och om igen om Albin. Därför var det bra att de träffades igen idag så att alla frågetecken rätas ut. Som Albin sa: Jag är ju som vanligt, det är ju inte som om jag är handikappad eller så...;)
Det känns som att det här kommer att bli rena klagomuren...och det är ju verkligen inte meningen men det finns inget positivt med att ha diabetes (om det nu var någon som trodde det). Det är bara något man måste lära sig att leva med och det är det vi gör dag för dag..

Inga kommentarer: