torsdag 24 juli 2008

En dag på stranden

Redan från början blev matrutinerna brutna..det började med frukosten som inte intogs av barnen förrän efter tio. Det var en ny bassäng i trädgården och det ena med det fjärde som kom emellan. Jag som tyckte jag var så bra på det tidsmässigt idag...Mitt i Albins ätande som efter mycket tjafs med brorsan tillslut intogs sittande ute, så nära den nya bassängen som det överhuvudtaget gick, bad jag Elias gå in till grannpojken för att fråga om de tänkte ta sig till stranden idag. Varpå båda pojkarna piper iväg, Albin lämnar sin halvätna frukost och kommer inte tillbaka förrän jag (som vanligt) får gå in och hämta dem!! Det var stressande eftersom Albin ju fått insulin till det han skulle äta...

Nåväl, till slut kom vi iväg till stranden med matsäck och allt packat. När vi senare skulle äta vår lunch, ville Albin helt enkelt inte äta det vi hade med oss, köttbullar och pasta det är ju äckligt. Så vad gör man? Han slapp äta, med tanken att han blir väl snart hungrig och ångrar sig. Men nej, då! Inte ens när "glassamannen" kom dragandes på sin kärra och Albin stod sist kvar utan glass, inte ens då sa han något. Men det stackars moderhjärtat blödde, så jag sa till honom att om han åt först så skulle han oxå få köpa en glass och det sa han ju inte nej till. Så ordnade det sig oxå till det bästa och alla var nöjda och glada.

Väl hemma igen har jag jagat storebrorsan runt halva kvarteret efter att han två gånger glömt att ta på sig pumpen! Lite jobbigt...Däremellan har jag travat till nästa kvarter för att kolla Albins blodsocker och ge honom insulin eftersom han blev bjuden på middag hos en kompis. Roligt för honom att göra saker lite på egen hand, men jag känner att han är lite ängslig fast han så gärna vill.

Nu sover båda pojkarna gott efter sitt kvällsmål på vars tre smörgåsar och vi ser framemot nya äventyr i morgon då vi ska besöka "sommarland":)

Inga kommentarer: