måndag 28 juli 2008

Första besöket hos diabetesläkaren.

Jo då, det funkade bättre än väntat. Albin gick och lade sig på ett värde kring 12 0ch vaknade på 6.4!

Igår hade jag en riktigt dålig dag, såg allting i svart. Sådana dagar är jobbiga men behövliga, idag är det mycket bättre...

Har jobbat för första gången idag på länge och jag blir förvånad av hur människor kan lägga så mycket kraft och tid på oväsentligheter. För mig är det svårt att börja arbeta igen, kontrollmänniska som jag är. Lite seperationsångest känner jag nu när jag är ifrån mina pojkar, speciellt den lille. Vet ju inte riktigt hur han reagerar vid en känning eftersom han inte haft någon än. Som tur är det pappa som är hemma så de är i trygga händer, jag fasar för den ångest och oro som skolstarten bär med sig:(

Vi hade första besöket hos diabetesläkaren idag, laddade med många frågor så klart. Som vanligt känns det tryggt och skönt att få träffa någon som vet, samtidigt som inte någon av oss känner oss mycket klokare när vi går därifrån. Han tyckte väl helt enkelt att vi skulle köra på som vi gjort och att vi ska höras i slutet på nästa vecka. Så då gör vi så!

Idag har det dessutom varit Storebrorsan tioårsdag med den sedvanliga Hallongräddtårtan! Inga extra hallon vid sidan för honom den här gången, men ett dopp i bassängen för honom och kusinen håller nog blodsockret i schack inför natten.

Inga kommentarer: