tisdag 4 november 2008

Tomma brödpåsar till skolköket!

Det har inte blivit mycket skriva av den senaste tiden!
Antar att det största, teapeutiska behovet har lagt sig lite. Dessutom har jag grymt mycket att skriva nu i slutracet av min utbildning.
Idag blev jag ialla fall färdig att lämna tomma brödpåsar till matbespisningen på skolan. Efter det en dåliga mellanmålet efter det andra på fritids och påtrycknngar från personalen gick för att prata med damen i matbespisningen. Då visar det sig att det inte serveras något speciellt bröd till Albin. Jag blir väldigt förvånad och frustrerad; Att man ska behöva förklara allt! Inte vet jag vad man behöver för utbilning för att ha ansvar för ett skolkök, men jag trodde man hade kännedom i näringslära åtminstone. Jag antog väl att ett visst intresse för hälsosam mat och hur den påverkar oss var en självklarhet. Ja,ja hon bad mig skriva ner på lapp vilka bröd Albin äter, så ja tog det säkra före det osäkra och gav henne tomma påsar i hopp om att det blir bättre:)

Inga kommentarer: