söndag 9 november 2008

Jag är på min vakt!

Förra veckan märkte vi av att det blivit kallare, fick höja Albins insulindoser avsevärt. Han låg ändå lite högt emellanåt. Så nu när det blivit mildare igen är hans värde perfekta, det är lite underligt att vädret kan påverka så. Det är inget man direkt blir informerad om, men vi har ju upptäckt det med åren. Det var ju så Elias fick sina första rejäla känningar.
När det började bli vår och varmare i luften körde vi på med samma doser, dessutom misstänker jag att han gick ur remissionen också då, den första våren. Vilket resulterade i tre krampaktiga känningar och det var som en chock för mig att se mitt lilla barn i det tillståndet. Det har satt sina spår och länge efter var jag väldigt orolig.
Nu är det mer än tre år sedan, vi slutade med det långtidsverkande Lantus och bytte till Levemir somhan hade fram till han fick sin pump. Lillebror har däremot samma kombination Levemir och Novorapid, det känns mer pålitligt, men vi får väl se vad som händer till våren.
Jag är på min vakt;)

Inga kommentarer: