torsdag 14 november 2013

Världsdiabetesdagen


Världsdiabetesdagen, en dag att uppmärksamma eller fira?
I vår familj firar vi inte den, det finns trevligare tillfällen att fira. Däremot tycker jag absolut att den ska uppmärksammas. Själv skänkte jag 100kr till barndiabetesfonden och jag tycker det är bra att det uppmärksammas i media så att kunskapen kring sjukdomen kan öka på alla plan.
I Ystad har vi upplysta vattentorn och de är blåa idag, dagen till ära :)
Vårdcentralen har haft extra öppet och en del insamlingar har varit igång. Härligt!
Det finns så många som kämpar hårt med diabetes i familjer runt om i världen  och på dem tänker jag lite extra idag. Tankarna går givetvis oxå till mina pojkar, hur det var när de insjuknade, hur det är nu och hur deras framtid ser ut.
Kan inte annat än hoppas att forskning får pengar så att de kan hitta ett botemedel. DET hade varit något att fira!

Inga kommentarer: