tisdag 30 juni 2009

Der sitter i ryggmärgen!

Det är väldigt varmt i Skåne idag och var så även igår, då min kära granne bjöd mig på ett gott glas svalkande iste. Det var så gott att jag idag när jag var i affären införskaffade just detta, läste inte så noga på paketen(som jag annars brukar göra), utan kastade ner två stycken av samma smak i korgen. När jag kom hem hann jag inte mer än packa upp varorna förrän jag började göra iordning mitt goda iste. När jag tömt förpackningen slog jag ett öga på inehållsförteckningen och ser till min fasa att socker stod först. Nu var det i och för sig inte tänkt till barnen, men det känns ändå väldigt onödigt att dricka något som till största del innehåller socker!
Så det blev bara ett glas iskallt iste, som förresten inte alls smakade lika gott som igår;)

Inga kommentarer: