måndag 15 december 2008

Har inte skrivit på jäättelänge...Jag har varit stressad över mitt examensarbete som nu tack och lov snart är över.
Tog ialla fall minsedvanliga runda för att kolla läget i bloggen och fick syn på en ny liten bloggerska, som jag nu tänker följa. Hon har tydligen varit med i Lila aktuellt efter att själv ha ställt sin diabetesdiagnos! Hur häftigt är inte det??
Läste i diabetestidningen idag att det är många barn med diabetes i skolan som inte får den hjälp till egenvård som de behöver och har rätt till. Det skulle någ komma ett förslag om att varje kommun skulle ha sin egen informatör gällande diabetesfrågor i skolan. Eftersom man anser att det är kunskap som fattas. Det är ett jobb som jag mycket väl kan tänka mig...att åka runt på skolor och informera om diabetes. Det blir ju liksom aldrig inaktuellt i vår familj;)

Inga kommentarer: