söndag 28 september 2008

I natt har den tolvårige kusinen sovit över.

Inatt har den tolvårige kusinen sovit över, han har också diabetes sedan april i år. Det är första gången han sover här sedan dess. Jag kan inte säga att jag varit särskilt nervös, har sovit riktigt bra. Han är ju i en ålder när det är en balansgång mellan att vara omtänksam eller tjatig. Jag vet att han sköter det mesta själv, å jag frågade bara lite och påminde bara lite. Hade såklart koll på vad alla tre åt, det var ju ändå lördagkväll. Eftersom alla åt chips visste jag att risken för känning inte var så stor och vi fick alla sova hela natten.
Just nu är vi inne i ganska lugn period, vet det kan vända fort, men får passa på att njuta så länge det flyter på. Av erfarenhet vet jag ju att blodsockervärden brukar stiga ju kallare det blir. Får se om det stämmer på "lilleman" också.
Har faktiskt inte sett till barnen så mycket på hela helgen. De hjälper till att laga tak hos mormor och Micke, Moster och André är också där. Idag har de också spelat fotbollsmatch respektive tränat bandy, så det är som det ska med helgen full av aktiviteter!

Inga kommentarer: